Leo eet knäckebrød!

leo_08141  leo-springt  leo_02531

Weten jullie nog dat die mooie zwartwitte pony LEO bij ons woonde? Hij is opgegroeid op de Prairie en was vriendjes met Irene, zij heeft hem -met veel geduld- alles geleerd. Op de foto’s hierboven zie je ze samen. Toen Irene te groot werd voor LEO hebben wij hem verkocht, alweer ruim 2 jaar geleden. LEO was niet geschikt voor iedereen (dit heet ’n eufemisme  ;-)) vandaar dat hij niet op de Prairie bleef. Hij was eerst in Friesland en is toen weer verhuisd. Maar waarheen wisten we niet. 

Tot gisteren! Wij kregen een telefoontje uit.. ZWEDEN! Jaja, ex-Prairiepony LEO is geemigreerd! Echt! De familie Nilsson heeft LEO nu op stal en wilde wat over zijn jeugd weten. Zij mailden ’n paar foto’s en daarop kan je zien hoe wijs hun dochter is met LEO (en andersom). Leuk he!

leo-in-zweden-1  leo-in-zweden-2

Wij hebben natuurlijk al wat foto’s heen en weer gemaild naar Zweden, maar hebben jullie ook nog leuke LEO-plaatjes om naar zijn nieuwe baasje te sturen?

Even vertaald voor de familie Nilsson:  /   Lika översatt till familjen Nilsson:

Leo äter knackebrod!

Ni vet att det fina fortfarande svart vitt Ponny Leo deltog med oss? Han är växte upp på Prairie och var vänner med IRENE, de gav honom-med stort tålamod-allt lärt oss. Om fotografier framför er se dem tillsammans. När IRENE var alltför stor för Leo har vi sålt honom, återigen över 2 år sedan. Leo inte var lämplig för alla (denna varma en eufemism;-) Detta är anledningen till att han inte var Prairie kvar. Han var endast i Friesland och sedan flyttade igen. Men om vi visste inte.

Fram till i går! Vi fick ett telefonsamtal från.. Sverige! Jaya, ex-prairiepony Leo är geemigreerd! Verklig! Familjen Nilsson har Leo nu på gården och vilda vad om sin ungdom vet. De mailden ett par fotografier och sedan kan man se hur klokt deras dotter med LEO (och vice versa). Roliga han!

Vi har naturligtvis redan vad fotografier bakåt och framåt gemaild till Sverige, men har du kan också få avleda Leo brickor för att den nya de skickar till?

25 reacties

Opgeslagen onder Prairienieuws

25 Reacties op “Leo eet knäckebrød!

  1. Evelien

    super super leuk voor hem! ik heb wel eens gezocht op internet om hem te vinden maar nooit gelukt natuurlijk 😉 als ik wist dat ie eerst in noard-burgum stond was ik er wel ff naartoe gegaan! maar zweden is iets te ver voor een bezoekje 😉

    Ehh, Evelien, ’n Prairiepersoneelsreisje?! 😆

  2. Irene

    Echt heel erg leuk! Ziet er super leuk uit met dat meisje, hij lijkt nu nog best groot ook 😉 Mooie combinatie! Het lijkt ook echt goed te gaan met dat meisje, heeft ie toch nog wel wat geleerd 😀
    Juist mooi excuus nu om een keer weer naar Zweden te gaan! Ben benieuwd naar meer nieuws, maar dat zal wel snel volgen denk ik 😉

  3. Irene

    Ik heb ook nog wel foto’s van Leo, maar misschien hebben jullie die zelf ook nog wel want Anne heeft die toen gemaakt..Maar anders moet je maar laten weten of je een ze wil 😉

    Ik zal eerst thuis ‘even’ zoeken Irene!

  4. mariekjhe

    aaahhh gelukkig heeft hij het goed 😀
    inderdaad een leuke combie die 2!

  5. mariekjhe

    weten jullie nog dat ze met z`n 3en waren ontsnapt (stelletje gekkerdssss) 😉

    Nou ja zeg, dat doen ze anders noooit!

  6. Yfke

    Ik heb nog een leuke foto, Leo die zijn tong uitsteekt. Zal hem even uploaden en kijken wat ik nogmeer heb.

    Leuk dat Leo zo goed terecht is gekomen

    Ben benieuwd Yfke, jij hebt zo’n groot Prairieponyftoarchief!;-)

  7. Yfke

    @Mariek, ja dat was schrikken! Ik heb toen zo van iemand een fiets gepakt die toevallig op de kruising stonden en ben gaan zoeken, Marein zat er toen ook tussen :O

  8. IRIS

    wat een leuke foto’s!
    toen Leo nog op de prairie stond, stond hij in de top 3 van mn lievelings pony’s! 🙂

  9. Echt superstoer! Die foto’s met zn nieuwe baasje zijn ook schattig!

  10. Liz

    even vertaald marleen?

    ohja prairiepersoneelsuitje is goed hoor 😛

  11. @Liz, ja swoah, eventjes hup- vertaald… Plakje cake!

    (en als je het weer terug vertaald staat er dit :”Jullie weet dat het mooi nog steeds zwart wit Pony Leo deelnemen met ons? Hij zijn opgroeien op Prairie en zijn vriendens met IRENE, zij gaf hem-met groot geduld-alle leren ons. Om fotografies voor jullie zien hen samen. Als IRENE was veel te groot voor Leo heeft wij verkopen hem, opnieuw over 2 jaren sinds. Leo niet waar geschikt voor alle (deze warm een eufemisme;-) [Detta] is de aanleiding naar dat hij niet zijn Prairie over. Hij zijn slechts in Friesland en sinds verhuizen weer. Maar als wij wist niet.
    Vooruit naar gisteren! Wij kreeg een telefoon+gesprek van.. Zweden! Jaya, exemplaar-prairiepony Leo zijn geemigreerd! Werkelijk! Het gezin Nilsson heeft Leo nu op de binnenplaats en wild weddenschappen om zijn jeugd weet. Zij mailden een paar fotografies en sinds kan men zien hoe wijs hun dochter met LEO (en vice versa). Leuk hij!
    Wij hebben natuurlijk al wat fotografies achteruit en naar voren gemaild naar Zweden, maar heb jij kan ook krijgen afleiden Leo dienbladden aan de nieuwe ze sturen naar?”)

    Personeelsuitje oke! Ik weet alleen niet of we met mijn Zweeds de grens overkomen… :mrgreen:

  12. Aah wat leuk 😀

    Echt schattig die 2 samen 🙂

  13. Amy

    Leo Leeeeheeho iedereen komt als je Leo roept Leo Leeeeheeho
    dat zongen we dus altijd als we Leo in de wei zagen staan ! :mrgreen:

    ik heb nog wel eens met Irene gereden weet Irene denk ik ook nog wel!
    ik geloof ik op Arie en toen gingen we langs mijn vakantie huisje! 😆
    ojaa de Drie ontsnapt!
    het was een chaos toen!

  14. Haha als je het terug vertaalt is het het grappig om te lezen 😛

  15. ohja dat die 3 ontsnapt waren 😡
    dat weet ik nog als de dag van gister xD

  16. ik bedoelde : x dat poppetje
    op bokt is dat een andere smiley xD

  17. lisa

    wat leuk dat hij nu in zwede woond

  18. berber

    haha, ja ik kreeg die mevrouw om 3 uur ’s middags, en toen heb ik gezegd dat ik r niet begreep, en dat ze ’s avonds maar even terug moest bellen!
    en dat heeft ze gedaan, en nu woont hij heel dicht bij de zuid-zweedse kust, echt heel kooooooool
    groetkjes berber

  19. Amy

    hahaha!
    ik zie het precies voor me hoe jij ( ber )
    die telefoon op nam! 😆

  20. Marleen

    In haar beste Zweeds. Juoah?! Jammer dat ik er niet bij was. 😉

  21. Wat leuk voor hem!
    (Ik heb hem nooit gekend maar het is altijd leuk om te horen dat het goed met een pony gaat!

    XxX Maya!

  22. Madeleine

    Dus dat wordt studeren voor Leo om een beetje zweeds te kunnen verstaan wat de baasjes daar zeggen 😀

  23. ik heb hem nog nooit gezien!
    het lijkt mij een lief paard!
    leo!

  24. laura

    ik denk dat hij daar ook gelukkig zal worden

Geef een reactie

