‘Sint! Er staat een pony in de tuin!’

Er was eens…

…een kleine, lieve, witte Prairiepony genaamd Tama Amigo. Zij woonde sinds haar pensioen in ’t mooie Drentse land. Amigo had in haar leven zoveel kinderdromen vervuld, maar.. zij had zelf ook een droom. Zij wilde heeeel graag één keer hét paard van Sinterklaas zijn. De pony wist dat Sint altijd met de auto naar het provinciehuis van Drenthe komt om de kinderen te bezoeken. `Het is logisch dat Americo, het paard van de Sint, zo nu en dan een vrije dag verdient’, dacht Amigo, `misschien mag ik wel op ’t provinciehuis hét paard van Sinterklaas zijn?!¿.

Zo gedacht, zo gedaan. En daar stond zij: woensdagmiddag in de Drentse provincietuin. Sint werd compleet verrast door het onverwachte bezoek van de witte pony. Maar haar wens kwam uit: zij was voor één dag het paard van Sint!

Dus, allemaal, wat leren we hiervan? Inderdaad, wie niet waagt, wie niet wint!

Van de blanke Paardenpiet (rechts op de foto) kregen we deze foto’s!

sints-pony_6897    sints-pony_6916

24 reacties

Opgeslagen onder Prairienieuws

24 Reacties op “‘Sint! Er staat een pony in de tuin!’

  1. Lien

    Hoe leuk!

    Die gekke Tamara, sorry Amigo toch!

  2. Blanke Paardenpiet

    En dan te weten dat Tamara ook nog door een oude Prairieklant is herkend. Haar zwarte sokken konden haar niet eens vermommen!!

    Groetjes uit Drenthe

  3. IRIS

    wat leuk!!

    en waneer was dit dan??
    als ik dit geweten had was ik wl even komen kijken. 🙂

  4. wat grappig!
    wie had dat gedacht: een ex-prairiepony als Americo!!!???

  5. Amy

    ik was altijd al meer fan van Amigo dan van Americo

  6. madeleine

    haha die Tamara … 😀

  7. John (de Sint)

    Nou, Sint was wel behoorlijk verrast. Maar wat een schattig paardje! Wel lastig om er op te klimmen. Iemand heeft mij er heel voorzichtig opgetild, in amazonezit. Daarna mochten de kinderen ook even. Ze hebben genoten!
    Dank je wel, Amigo. Het was echt feest!

  8. Amy

    ik wist niet dat sinterklaas ook john heete!

    John Sint nicolaas!
    haha

  9. haah tam is egt geschikt om over daken te klimmen 😛

  10. Marieke

    leukleukleukleukleuk !

  11. lisa

    echt leuk dat ze dat nog kon doen !!!!

  12. Amy

    ik kreeg voor sinterklaas een heel leuk gedicht het gaat zo :

    Lieve Amy,

    Sint en piet hadden hun welverdiende vakantie op Terschelling.
    Voor de fietspiet is dat absoluut geen kwelling.
    heerlijk fietsen lang het wad naar west
    Daar voelde de FietsPiet zich opperbest
    Tussen Formerum en het strand
    Juist daar kreeg de FietsPiet een lekke band
    De fietspiet ging zijn “stalen ros” maar maken bij “De Prairie” Daar lopen veel jonge meiden met plezier te werken, in de zon, regen, modder en derrie
    “geen gedonder, Donder” hoorde hij een van de meiden commanderen
    Sommige van de Shetlanders moeten nog veel leren.
    Liesje, Bartje, Donder, Renske en Bob
    Bij alle pony’s loopt Amy voorop.
    Daarom hoefde de sint niet lang na te denken wat hij Amy zou schenken.

    Sint en Piet

    wat ik dus kreeg was echt een heel mooi boek.
    geen kinder boek maar echt een geweldig mooi boek met alle rassen van de paarden erin!
    en foto’s echt heel erg mooi.

    danku sinterklaasje!

    Hahaha, wat een geweldig gedicht! Die Sint toch! Staat Americo ook in je boek?

  13. Vet stoer gedicht Amy! Ik had vorig jaar een heel hipp gedicht en dit jaar weer hihi 😀

  14. Dat hippee gedicht van dit jaar was dit:
    Het is nog maar ruim twee jaar geleden
    dat er in Turijn hard werd gereden,
    dat er in de hal werd geschaatst
    en dat het licht werd weerkaatst
    op het goud van ons aller Ireen,
    zij reed over iedereen heen.
    Maar waar zijn nu die gouden tijden
    dat Wüst zo krachtig kon rijden,
    ’t Is raar maar ze rijd voor geen meter
    de anderen rijden juist veel beter.
    Ik denk: nog een jaar en dan al Vancouver!
    en dat stemt mij hoe langer hoe droever,
    is ’t goud voor Martina of voor Paulien,
    kan en wil ik dat eigenlijk wel zien?
    Bij TVM zijn ze haast op van de zenuwen
    en overwegen haar te gaan duwen.
    Sint is geen coach, maar wel een wijs man
    en hij komt met een schitterend plan.
    Hij kocht een kaart voor eind van deze maand
    voor jou dat je schreeuwend en staand
    heel hard kunt roepen: heya Ireen
    dan wint ze vast van iedereen
    en neem je moeder mee,
    dan komt je vast op de TV.
    Waarop mijn moeder kreeg:
    In 2004 kwam er een TV
    Turijn, schaatsfestijn
    Je keek ernaar op zolder
    vanuit je eigen stoel
    sport oranje kolder
    Je weet wat ik bedoel:
    Het wordt Heerenveen
    nee, ’t hoeft niet aleen
    Dochterlief gaat mee
    Komt vast op de TV
    sport oranje kolder
    Menno kijkt op zolder.
    Komt er dus op neer dat ik naar t NK Allround ga 😀 Alleen kan ik dan niet meedoen aan de Pas-de-deux, das wel jammer mrjaa!

    Enne, Francine, wij weten al welke trui je dan natuurlijk aantrekt als je op tv komt, toch? 😉

  15. Lisaa love Katrien

    haha volgens mij is die Sinterklaas veel te groot voor Tamara ❤
    Xxx

  16. Amy

    ja DE SHETLANDER.
    er staat bij:
    dat ze vroeger gebruikt worden in de mijnbouw voor mijnenkarretjes.
    maar nu worden ze gebruikt om te knuffelen vind ik! 😀
    Sverta en Bakkus staan er ook in!
    en ook een look A like max!
    echt een mooi boek!

    Leuk Amy! Jaah, geknuffeld worden is een betere baan.

  17. Haha ja, die hele dikke rood met grijze. Hehe nee, Prairie-trui. Nouja zie wel ;P

  18. Francine ga je ook naar het NK allround ? 😀
    Ik ook 😀

  19. Eveline

    Is het niet een beetje zielig om zoon sinterklaas op Tamara te zetten ?? Tamara is niet meer de allen jongste

    Nee, maar dit is natuurlijk wel SINTERKLAAS, en zo’n kans krijgt Tamara nooit weer!

Geef een reactie

